Metodiky
- Katalog podpůrných opatření pro žáky s mentálním postižením
- Metodika práce AP při aplikaci podpůrných opatření u žáků s mentálním postižením
- Metodika práce se žákem s mentálním postižením
- Standard práce asistenta pedagoga
- Prevence zvládání problémového chování (metodika pro AP)
Učební materiály
- Učebnice a pomůcky ZŠ praktické – Septima, Parta, Tobiáš, Klett, www.albra.cz
- Přehledy učiva, tabulky, názorný didaktický materiál (www.nomiland.cz, www.didaktika.me.cz, www.benjamin.cz, www.ravensburger.com, www.oskola.cz, www.amosek.cz)
- Výukové programy na PC k jednotlivým předmětům (petit-os.cz)
- Pracovní listy pro procvičování učiva – skolacek.tym.cz
- Didakt. materiál k rozvoji slovní zásoby – Lotto příběhy
Literatura
- Agrese u lidí s mentální retardací a s autismem. Čadilová, V., Jůn, H., Thorová, K. 1. vyd. Praha: Portál, 2007.
- Co teď a co potom – průvodce pro pečující o člověka s mentálním postižením, pomůže plánovat samostatný život dítěte (http://www.spmpcr.cz/wp-content/uploads/delightful-downloads/2020/06/brozuraSPMP_Co-ted-a-Co-potom.pdf)
- Čteme obrázky. Kubová L., Parta, 2011
- Deník mého syna: Nebyl jsem vyřazen ze života. Frančeová, Tauris, 2002
- Děti z planety D. S., Strusková O., G plus G, 2000
- Dítě s mentálním postižením a podpora jeho vývoje. Bazalová, B., Portál, 2014
- Dítě s mentálním postižením ve škole, Bendová, Zikl, Grada, 2011
- Dítě se speciálními vzdělávacími potřebami v běžné škole, Müller O. a kolektiv, Olomouc: VUP, 2001
- Inkluzivní didaktika v základní škole se zřetelem na edukaci žáků s lehkým mentálním postižením. Bartoňová, M., 1. vyd. Brno: MU, 2013.
- Jak na dospívání: Pro rodiče mladých lidí s mentálním postižením, http://www.spmpcr.cz/wp-content/uploads/delightful-downloads/2019/11/jak_na_dospivani_web.pdf (další publikace zde: https://www.spmpcr.cz/co-delame/publikace/)
- Máme dítě s handicapem, Fitznerová, I., Portál, 2009
- Mentální postižení, Valenta, M; Michalík, J. a kol., Grada, 2018
- Mentální retardace, Švarcová, I., Portál, Praha 2006
- Rodičům mentálně postižených dětí. Matějček, Z., H a H, 1992
- Rozvoj dovedností dospělých lidí s mentálním postižením, Petra Jurkovičová, Martina Kunčíková, Vendula Solovská, Nakladatel: Portál 2013
- Sebeobslužné a praktické dovednosti. Čadilová, V., Žampachová, Z. Praha: APLA, 2010.
- Sociální učení – možnosti využití sociálního učení při práci s žáky v základní škole speciální; Pešková, Hemzáčková, Institut pedagogicko-psychologického poradenství ČR, Praha 2010
- Vztahy, intimita a sexualita lidí s mentálním handicapem nebo s autismem, Thorová, Jůn, APLA
- Zkušenost rodičů dětí s mentálním postižením. Vančura J., Barrister a Principal
- Znevýhodněný žák, Deficity dílčích funkcí a oslabení kognitivního výkonu, Valenta Milan, Krejčová Lenka ,Grada