Metodiky
- Katalog podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu tělesného postižení nebo závažného onemocnění, Eva Čadová a kolektiv, volně ke stažení na: http://inkluze.upol.cz/ebooks/katalog-tp/katalog-tp.pdf
- Metodika práce se žákem s tělesným postižením a zdravotním znevýhodněním, Eva Čadová a kolektiv, volně ke stažení na: http://www.inkluze.upol.cz/portal/velke_publikace/metodiky/TP_Metodika.pdf
- Metodika práce asistenta pedagoga se žákem s tělesným postižením, Eva Čadová a kolektiv, volně ke stažení na: http://www.inkluze.upol.cz/portal/velke_publikace/metodiky/TP_Metodika_AP.pdf
- Prevence zvládání problémového chování (metodika pro AP) inkluze.upol.cz/ebooks/metodika-prurez-01/metodika-prurez-01.pdf
- Metodika práce se žákem se vzácným onemocněním – http://svp-vzacnaonemocneni.cz/portal/wp-content/uploads/130129_Metodika_prace_zak_se_vzacnym_onemocnenim_verze_elektr.pdf
Literatura
- Alternativní a augmentativní komunikace. Janovcová, Z., Brno: Masarykova univerzita, 2004.
- Augmentativní a alternativní komunikace. Šarounová J. Praha: IPPP, 2008.
- Děti s tělesným a kombinovaným postižením ve škole, Pavel Zikl, Nakladatel: Grada 2011
- Dětská mozková obrna. Kraus J., Praha: Grada – Avicenum, 2005.
- Dítě s mozkovou obrnou v rodině. Stehlík, A. Praha: Avicenum, 1977.
- DMO z pohledu dětského neurologa. Lesný, I. 2. vyd. Praha: Avicenum, 1985.
- Kompenzační a didaktické pomůcky pro děti s tělesným postižením v mateřské a základní škole. Kubíčová, Z., Kubíče J. Praha: Septima, 2001.
- Možnosti stimulace preverbálních a verbálních schopností vývojově postižených dětí. Klenková, J. Brno: Paido, 2000.
- Na pomoc rodičům dětí s dětskou mozkovou obrnou. Warner, J., Praha: Novinář, 1989.
- Paradigma somatopedie. Vítková, M., Brno: Masarykova univerzita, 1998.
- Pedagogická intervence v raném a předškolním věku u jedinců s dětskou mozkovou obrnou. Opatřilová, D., Brno: MU, 2003.
- Psychologie nemocných a zdravotně postižených dětí. Matějček, Z., Z. Jinočany: H a H, 2001.
- Rehabilitace orofaciální oblasti. Gangele, D. C., Brno: Grada, 2004.
- Sborník výukových materiálů, UP a studijních zdrojů ke vzdělávání dětí a žáků s PAS a těžkým kombinovaným postižením. Kubišová, S., Lovasová, H. a kol. Kroměříž: MŠ a ZŠ speciální, 2012.
- Smyslové vnímání. Žáčková H., Jucovičová, D. Praha: Nakladatelství D + H, 2003.
- Somatopedické aspekty. Vítková, M., Brno: Paido, 2006.
- Svět dětské mozkové obrny, Miroslav Kudláček, Nakladatel: Portál 2012
- Symptomatické poruchy řeči u dětí. Lechta, V. Praha: Portál, 2002.
- Školská integrace dětí s postižením. Michalík, J., Olomouc: Univerzita Palackého, 1999.
- Školská integrace žáků s postižením na základních školách v České republice. Michalík, J., Olomouc: Univerzita Palackého, 2005.
- Tělesně postižené dítě v mateřské a základní škole. Vítková, M., Pipeková, J. Brno: Odd. spec. pedagogiky CDVU MU, 1994.
- Tělesně postižené dítě. Kraus, J., Šandera, O. Praha: SPN, 1975.
- Tělesně postižený. Buřvalová D., Praha: Vzdělávací institut ochrany dětí, 2007.
- Ucelená rehabilitace dětí s tělesným a kombinovaným postižením. Jankovský J., Praha: Triton, 2001
- Život bez bariér. Projekty a rekonstrukce. Filipiová D., Praha: Grada, 1998.
Internetové odkazy:
- Katalog poskytovatelů sociálních služeb v Olomouckém kraji: https://kissos-ok-katalog.olkraj.cz/
- www.pecujdoma.cz - pomocný web pro rodiny pečující o osoby s postižením (Webové stránky, které jsou primárně určeny rodinným pečujícím)
- Cermat - Maturita bez hadicapu